Ημερομηνία:19-10-2007
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Ε.Α.Κ.Π. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΘΕΣΕ Η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ

 Ε Ν Ω Τ Ι Κ Η    Α Γ Ω Ν Ι Σ Τ Ι Κ Η    Κ Ι Ν Η Σ Η    Π Υ Ρ Ο Σ Β Ε Σ Τ Ω Ν 
                                                   Ε.Α.Κ.Π. 
       Της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Υπαλλήλων του Πυροσβεστικού   Σώματος
.                                                                                                  .
              Τηλ. & fax : 2231032177, Κιν. 6974141197 –6974499891 , Website WWW.old.eakp.gr , Email: info@old.eakp.gr
 
 ΑΘΗΝΑ   18 Οκτωβρίου 2007
 
                                             H   Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.  ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ 
                   « Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ » 
 
   Συναδέλφισσες – Συνάδελφοι  
   Το έγγραφο του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. με αριθμό. πρωτ.  2710 από 18/07/07 μέσα στο οποίο καταγράφονται οι απόψεις και οι προτάσεις του φορέα αυτού που κατατέθηκαν στον Πρωθυπουργό της χώρας ως πλαίσιο συζήτησης είναι αποκαλυπτικό για το επόμενο βήμα που προετοιμάζεται εκτός όλων των άλλων παραμέτρων που θέτουν και για την πορεία του Π.Σ.και γενικότερα την πυρασφάλεια της χώρας. 
   Στον πίνακα 3 που εμπεριέχεται μέσα στην πρόταση καταγράφονται οι προθέσεις της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε και είναι σίγουρο πως απηχούν και τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς ενόψει του Καποδίστρια 2.
 ( Τα έγγραφα -ντοκουμέντα της πρότασης της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. μπορείτε να τα αναζητήσετε στο site της Ε.Α.Κ.Π.) 
                                                                       ΠΙΝΑΚΑΣ 3          . . . .  
        ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ  ΦΟΡΟΙ  ΚΑΙ  ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ Τ. Α. 
 
Οι αρμοδιότητες που θα μπορούσαν στην πρωτοβάθμια Τοπική Αυτοδιοίκηση να μεταφερθούν είναι:
1.          Η πρωτοβάθμια  εκπαίδευση.       
2           Τoπικές περιβαλλοντικές παρεμβάσεις
3           Πυροσβεστική.
4           Κοινωνική Πρόνοια και Αλληλεγγύη.
5           Πρωτοβάθμια Υγεία και Προληπτική Ιατρική.
 
   Η πρόταση αυτή επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις της Ε.Α.Κ.Π. όπως εκφράστηκαν και στο Δελτίο Τύπου της 19ης Σεπτεμβρίου 2007 με αφορμή την συγχώνευση του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης με το Υπουργείο Εσωτερικών για την μεταφορά αρμοδιοτήτων του Π.Σ. στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
 Εντάσσεται στους σχεδιασμούς του Καποδίστρια 2 που ένας από τους στόχους του είναι η ακόμη μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση των πολιτών για παροχές κοινωνικού χαρακτήρα όπως και η πυρασφάλεια.   
 Ενώ όμως προτείνουν την μεταφορά αρμοδιοτήτων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, την ίδια στιγμή παραπονιούνται για τα νέα ελλείμματα που δημιούργησαν κάποιες από τις αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους δήμους όπως φαίνεται και στην παρακάτω παράγραφο που αποτελεί απόσπασμα της πρότασης, γεγονός που από μόνο του δείχνει ποιος καλείται να πληρώσει το μάρμαρο αφού προτείνουν παράλληλα να υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη φοροληπτική δυνατότητα στους δήμους .
 
 « Μία νέα γενιά ελλειμμάτων δημιουργείται στις υπό μεταφορά αρμοδιότητες. Σημαντικές κοινωνικές υπηρεσίες, όπως δομές κοινωνικού χαρακτήρα, σχολικοί φύλακες ΑΜΕΑΚ, αλλά και η δημοτική αστυνομία παραμένουν χωρίς κρατική χρηματοδότηση ή στην καλύτερη περίπτωση αντιμετωπίζονται με προσωρινές λύσεις (βλ. πίνακες 1 και 2) ».
 
   Με αυτήν την κατάσταση στην τοπική Αυτοδιοίκηση που στενάζει από την υποχρηματοδότηση και τα οικονομικά προβλήματα επιδιώκουν να μεταφέρουν το κόστος λειτουργίας των πυροσβεστικών υπηρεσιών από τον κρατικό προϋπολογισμό επιβάλλοντας νέα χαράτσια στους δημότες που ήδη πληρώνουν για τον σκοπό αυτό μέσα από την έμμεση και άμεση φορολογία.  
   Η Ε.Α.Κ.Π. έχει μιλήσει και έχει προειδοποιήσει εδώ και χρόνια για τις εξελίξεις αυτές. Επαληθεύονται οι φόβοι της όταν αποκωδικοποιώντας τις δηλώσεις του σημερινού Αρχηγού του Π.Σ. που έγιναν 3 φορές μέσα στο 2006  για μεταφορά στην τοπική αυτοδιοίκηση κατά αρχήν των πυροσβεστικών κλιμακίων, καλούσε το συνδικαλιστικό κίνημα του κλάδου να αντιδράσει . 
   Η Ε.Α.Κ.Π. μπροστά στην απάθεια και την ένοχη σιωπή που έδειξαν οι εκπρόσωποι του κυβερνητικού συνδικαλισμού, Δ.Α.Κ.Υ.Π.Σ. και Π.Α.Σ.Κ. Π και τα προεδρεία της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. και της Ε.Α.Π.Σ. απέστειλε στις 29 Σεπτεμβρίου 2006 σε έναν μεγάλο αριθμό Δημάρχων και Νομαρχών όλης της χώρας ανοιχτή επιστολή εκφράζοντας την αγωνία της για τους σχεδιασμούς αυτούς και τους καλούσε να πάρουν θέση .
 Η σιωπή που έδειξαν για το θέμα κυρίως οι αιρετοί εκπρόσωποι των μεγάλων Δήμων και Νομαρχιών δείχνει σε συνδυασμό και με αυτή την πρόταση ότι όλα είναι εδώ και χρόνια προαποφασισμένα και υλοποιούνται σιγά- σιγά .
    Τώρα  πλέον που ωρίμασε το ζήτημα αρκετά, αφού:
  •             Αφέθηκε σκόπιμα το Π.Σ. χωρίς ποτέ να γίνει ουσιαστική αναδιοργάνωση, να υπολειτουργεί σε όλα τα επίπεδα για δεκαετίες .
  •             Του δόθηκε επιπλέον ένα μεγάλο αντικείμενο όπως η δασοπυρόσβεση χωρίς προϋποθέσεις  την ίδια στιγμή που υπήρχε ακόμη σε ισχύ ένα αντιδασικό νομοθετικό πλαίσιο που ευνοούσε της καταπατήσεις και μια δασική υπηρεσία που συνεχώς απαξιωνόταν λόγω υποχρηματοδότησης σε όλα τα επίπεδα .  
  •             Με αφορμή τις μεγάλες φετινές καταστροφές που εκ των πραγμάτων πλέον έφεραν στην επιφάνεια την  πραγματική κατάσταση σε επίπεδο οργάνωσης , σχεδιασμού και υποδομών που υπάρχει στο Π.Σ. εξ αιτίας φυσικά της συνειδητής και χρόνιας απαξίωσης του και από τις δύο κυβερνήσεις, δόθηκε η ευκαιρία να ξεκινήσει μία ενορχηστρωμένη επίθεση από τα διάφορα κέντρα εξουσίας ώστε να αμφισβητηθεί ευθέως η δυνατότητα ύπαρξης ενός Πυροσβεστικού Σώματος σύγχρονου και αποτελεσματικού στα πλαίσια ενός κεντρικού σχεδιασμού
    Απώτερος σκοπός να προχωρήσουν με ποιο γρήγορους ρυθμούς οι αναδιαρθρώσεις στον δημόσιο τομέα που αφορούν και τον κλάδο μας και για τον λόγο αυτό επιλέχτηκε να πλασαριστεί η πρόταση μέσω Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. για να γίνει ποιο εύκολα αποδεκτή από τον Ελληνικό Λαό.
   Όταν η πρόταση αυτή κατατέθηκε στον Πρωθυπουργό  17 Ιουλίου είχαν πλέον ήδη εκδηλωθεί οι μεγάλες πυρκαγιές και οι καταστροφές στην Πάρνηθα.  Αυτό όμως δεν εμπόδισε την Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. να θεωρεί μέσω μάλιστα του Προέδρου της που υπογράφει την πρόταση και είναι Δήμαρχος της περιοχής που πλήρωσε και θα πληρώνει για πολλά χρόνια τις συνέπειες ότι θα μπορεί να υπάρξει αποτελεσματικότερη πυρασφάλεια  με ευθύνη των δήμων .   
  •             Να λοιπόν γιατί δεν γίνονται προσλήψεις μόνιμου προσωπικού από το 2.000 παρά τις τραγικές ελλείψεις και την καταστροφή που έγινε την φετινή αντιπυρική περίοδο και δεν κάνουν τίποτε για να αναχαιτίσουν το μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων από το σώμα. ( σε μας δεν χρειάστηκε να χρυσοπληρώσουν για προγράμματα εθελουσίας εξόδου όπως στις Δ.Ε.Κ.Ο.).  
 Επιδίωξη είναι όταν θα έρθει η ώρα για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη πρόταση της μεταφοράς στην τοπική αυτοδιοίκηση το οικονομικό βάρος για την ίδια να είναι ηπιότερο. Για τον λόγο αυτό το προσωπικό που θα έχει μόνιμη και σταθερή εργασία να είναι όσο το δυνατόν λιγότερο και φυσικά με περιορισμένα δικαιώματα και για να ελαχιστοποιήσουν ακόμη περισσότερο το κόστος εργασίας  θα προσλαμβάνουν εποχικό προσωπικό που θα το έχουν από τα πριν εξαντλήσει στις εθελοντικές υπηρεσίες για την συλλογή μορίων προσδοκώντας σε μία σύμβαση
  •             Να γιατί διαλαλούσαν από το 2002 οι φυσικές ηγεσίες από τα Μ.Μ.Ε. προς τους πολίτες να παίρνουν τηλέφωνο στην Πυροσβεστική για ότι πρόβλημα έχουν .
  •             Να γιατί δεν έμπαινε φρένο στις παράνομες διαταγές για συνδρομή σε εργασίες που ήταν αποκλειστικότητα των δήμων ή άλλων φορέων αφού με τον τρόπο αυτό προετοίμαζαν στην συνείδηση των πολιτών και των εργαζομένων στο Π.Σ. το κλίμα αποδοχής των επιλογών που σήμερα πάνε να υλοποιήσουν .
  •             Να γιατί άφησαν τα Πυροσβεστικά Κλιμάκια χωρίς κρατική επιχορήγηση για λειτουργικές τους ανάγκες και ωθούσαν το προσωπικό σε δούναι και λαβείν με τους δήμους .
  •             Να γιατί ποτέ δεν δόθηκε απάντηση σε ερώτηση που κατατέθηκε στην βουλή με αφορμή διώξεις συναδέλφων για άρνηση εμπλοκής σε καθήκοντα ξένα προς τις αρμοδιότητες του Π.Σ.  για το ποιες είναι οι αρμοδιότητες του Π.Σ. και τα καθήκοντα των πυροσβεστών .
   Τα γεγονότα ενώ τρέχουν λοιπόν όπως πάντα όμως με ευθύνη των συμβιβασμένων συνδικαλιστικών παρατάξεων του κυβερνητικού συνδικαλισμού και των προεδρείων των περισσότερων πρωτοβάθμιων Ενώσεων όλα παίρνουν την πορεία τους ανεμπόδιστα σε βάρος της πυρασφάλειας της χώρας και των εργασιακών μας δικαιωμάτων.     
   Η Ε.Α.Π.Σ όμως περί άλλων τυρβάζει, υποβάλει ερωτηματολόγιο  και ζητά την άποψη των πυροσβεστών για το ποια πρέπει να είναι η πορεία του Π.Σ. !!!!    Το δούλεμα και η υποκρισία στο αποκορύφωμα!
   Αφού στήριξαν κάθε αντιδραστική και αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόστηκε και με τις δύο κυβερνήσεις σε βάρος της πυρασφάλειας της χώρας από την μεταφορά της δασοπυρόσβεσης χωρίς προϋποθέσεις μέχρι τον αναχρονιστικό νόμο 3511/2006 και παραμύθιαζαν όλα αυτά τα χρόνια τον Ελληνικό Λαό για το αξιόμαχο του Π.Σ. κ.λ.π.   
   Τώρα υποκριτικά μετά την κατάρρευση του σαθρού οικοδομήματος που δημιουργήθηκε και με την συμβολή υψηλόβαθμων μελών της που το πλήρωσε φυσικά πολύ ακριβά ο Ελληνικός Λαός έρχονται να δώσουν επίφαση αποδοχής από τους πυροσβέστες και άλλοθι για τις μελλοντικές αλλαγές που ετοιμάζονται όπως αυτές που προτείνει η Κ.Ε.Δ..Κ.Ε Το ίδιο έκανε και το τότε προεδρείο της Π.Ε.Υ.Π.Σ. το 1998 που ψευδέστατα διατυμπάνιζε προς την πολιτική ηγεσία και τον Ελληνικό Λαό ότι οι πυροσβέστες μέσα από διάλογο (που ποτέ δεν έγινε) λένε ναι στα δάση .    
 
 Συνάδελφοι όχι άλλη αδράνεια και συμβιβασμό. Όσο ακόμη είναι καιρός πρέπει να αντιδράσουμε.
 Η Ε.Α.Κ.Π. σας ΚΑΛΕΙ να στηρίξετε κάθε αγωνιστική πρωτοβουλία που θα πάρει, προκειμένου να μπει φρένο στις οδυνηρές συνέπειες που έρχονται. Όπως επίσης σας καλεί να δημιουργήσετε σε όλες τις πρωτοβάθμιες Ενώσεις αγωνιστικό πόλο της Ε.Α.Κ.Π. για να ανατραπούν οι συμβιβασμένες ηγεσίες τους και στο επόμενο εκλογοαπολογιστικό συνέδριο της Ομοσπονδίας να αλλάξουν οι συσχετισμοί προς όφελος του Αγωνιστικού Συνδικαλισμού.
 
                                      ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.
Ακολουθεί μέρος έγγραφων από την πρόταση της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.
.
                                                                      ΠΙΝΑΚΑΣ 3

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΙ ΦΟΡΟΙ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ Τ.Α.

Οι φόροι που θα μπορούσαν να αποκεντρωθούν είναι:
 
1. Ο Φόρος Ακίνητης Περιουσίας

2. Φόρος Μεταβίβασης Ακινήτων

3. ΦΠΑ στις οικοδομές

4. Φόρος Αυτομάτου Υπερτιμήματος
 
5. ΕΤΕΡΠΣ
 
Οι αρμοδιότητες που θα μπορούσαν στην πρωτοβάθμια ΤΑ να μεταφερθούν είναι:
 
1. Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

2 Τoπικές περιβαλλοντικές παρεμβάσεις

3. Πυροσβεστική.
 
4. Κοινωνική Πρόνοια και Αλληλεγγύη.
 
5 Πρωτοβάθμια Υγεία και Προληπτική Ιατρική.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

     
                     ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ
.
        ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
       ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΩΝ & ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
                 ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
                               
                                 ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ
                        κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή
 
 
 
 
 
 
                                  
                                      Ιούλιος 2007
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          
.

                                                                                                                                   

 ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ                                                                                       ΑΘΗΝΑ.............18/07/07
                      ΔΗΜΩΝ                                                                                      Αριθμ. Πρωτ.......   2710
      & ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
                  ΕΛΛΑΔΑΣ

 
.
Προς τον
Πρόεδρο της Κυβέρνησης
κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή





 
.
    Σας υποβάλλω γραπτώς τις απόψεις και τις προτάσεις του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. για τις αναγκαίες διοικητικές μεταρρυθμίσεις στην Αυτοδιοίκηση αλλά κ για τα οξυμένα προβλήματα που απασχολούν σήμερα του Δήμους της Χώρας.
     Ελπίζουμε η αυριανή συνάντηση μας να αποδειχτεί ιδιαίτερα γόνιμη κ αποτελεσματική.
.
.
                                                                                                       Νικήτας Κακλαμάνης
                                                                                                         Πρόεδρος ΚΕΔΚΕ
       
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.
     Κύριε Πρόεδρε,
.
     Στο πλαίσιο της σημερινής μας συνάντησης, η ΚΕΔΚΕ σας υποβάλλει και γραπτώς τις απόψεις και προτάσεις της για τις αναγκαίες διοικητικές μεταρρυθμίσεις στην Αυτοδιοίκηση. Σας θέτει ταυτόχρονα όμως και τα επείγοντα και οξυμένα οικονομικά και θεσμικά προβλήματα που εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σήμερα η Αυτοδιοίκηση, ορισμένα από τα οποία, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης, θα έπρεπε ήδη να είχαν επιλυθεί.
     Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι το πιο συγκεντρωτικό κράτος της
Ευρωπαϊκής Ένωσης των «25». Ο συγκεντρωτισμός αυτός αποτελεί το σοβαρότερο εμπόδιο στην ανάπτυξη και στην ευημερία της χώρας, το σοβαρότερο εμπόδιο στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που η ίδια η Ε,Ε. προσφέρει όπως και στην αξιοποίηση των συγκριτικών μας πλεονεκτήματος Με την υφιστάμενη δομή διοίκησης και Αυτοδιοίκησης, δεν μπορούμε να απαντήσουμε στις προκλήσεις του αύριο, όπως έχετε πει και εσείς.
    Απαιτούνται ριζικές μεταρρυθμίσεις. Μεταρρυθμίσεις που δεν θα διευκολύνονται απλώς από το Σύνταγμα, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά θα επιβάλλονται και μάλιστα με συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα στον κοινό νομοθέτη.
Οι μεταρρυθμίσεις που προτείνει η ΚΕΔΚΕ είναι οι ακόλουθες:
.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  «ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣII»
.
   Στόχος τρυ Προγράμματος «ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ II» θα πρέπει να είναι η δημιουργία μεγάλων και ισχυρών Δήμων. Το Πρόγραμμα αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει:
.
         Τον επανασχεδιασμό των χωρικών ενοτήτων και τη συνένωση των
           σημερινών Ο.Τ.Α. που περιλαμβάνονται σ αυτές, ώστε να προκύψει
           μικρότερος αριθμός Δήμων.
         Τη χρηματοδότηση των έργων υποδομής τα οποία θα συγκροτήσου\
           ως αναπτυξιακές οντότητες τους νέους Δήμους, διασφαλίζοντας και ·
           ενδοδημοτική σύγκλιση των Δήμων.
         Την αναβάθμιση της οργάνωσης και της λειτουργίας των αιρετών
           οργάνων και των θεσμών  κοινωνικής  διαβούλευσης.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.
         Τη βελτίωση της δομής και της οργάνωσης των δημοτικών υπηρεσιών
           με την εισαγωγή σύγχρονων τεχνολογιών και μεθόδων και την
           ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τους.
         Την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.
.
    Το  Πρόγραμμα«ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣII» (είτε είναι εθελοντικής είτε είναι υποχρεωτικής εφαρμογής) θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί κυρίως από το Εθνικό Π,Δ.Ε, και από το Ε.Σ.Π.Α. 2007 - 2013 (π,χ. Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα, Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση», Ε.Π. «ΨηφιακήΣύγκλιση»).
 ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    Προτείνουμε τη θεσμοθέτησητης Δευτεροβάθμιας Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, με βασική αρμοδιότητα τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό και την υλοποίηση των περιφερειακών αναπτυξιακών πολιτικών καθώς επίσης την περιφερειακή εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών και τη μελέτη, κατασκευή και συντήρηση των έργων περιφερειακής και νομαρχιακής κλίμακας.
     Η ΚΕΔΚΕ έχει προτείνει τη διατήρηση των νομαρχιών ως διαμερισμάτων στις Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις καθώς επίσης την εφαρμογή του νέου θεσμού από την επόμενη αυτοδιοικητική περίοδο, το 2010. Η τετραετία που έρχεται (2006-2010) θα πρέπει να αξιοποιηθεί για τη ομαλή μετάβαση στο νέο θεσμό με την αποσαφήνιση και τον καθορισμό τω αρμοδιοτήτων του κάθε διοικητικού επιπέδου και με τον καθορισμό των διαδικασιών μεταφοράς οικονομικών πόρων για την άσκηση των αρμοδιοτήτων αυτών.
.
    ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣΥΣΤΗΜΑ
.
    Προτείνουμε την ένταξη σε ένα ΜητροπολιτικόΣύστημα όλων των φορέων της Μητροπολιτικής περιοχής: των φορέων της Κεντρικής Διοίκηση της Δευτεροβάθμιας και της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
    Στο πλαίσιο του Μητροπολιτικού Συστήματος ασκείται η Μητροπολιτική Διακυβέρνηση δηλαδή:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.

        Προσδιορίζονται οι Τομείς της Μητροπολιτικής Διακυβέρνησης (π.χ.
          αστικής ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας χωρικού σχεδιασμού,
          μεταφορών, κοινωνικής πολιτικής περιβάλλοντος και ποιότητας ζωής,
          πολιτικής προστασίας και ασφάλειας).
         Κατανέμονται οι λειτουργίες κάθε Τομέα στους φορείς του Συστήματος
          με βάση την αρχή της επικουρικότητας.
         Διασφαλίζεται ο ενιαίος συνολικός σχεδιασμός η συμπληρωματικότητα
         και ο συντονισμός των λειτουργιών των φορέων του Συστήματος, ώστε οι φορείς αυτοί να     συγκροτούν ένα συνεκτικό λειτουργικό δίκτυο.
         Κατοχυρώνεται η δημοκρατική και η αποτελεσματική Διακυβέρνηση μ:
          την εφαρμογή των αρχών της διαβούλευσηςκαιτουπρογραμματισμό
         Για την εφαρμογή των ανωτέρω, προτείνουμε τη συγκρότηση κοινής
ομάδας εργασίας ΥΠ. ΕΣ.Δ.Δ.Α. - Κ.Ε.Δ,Κ,Ε. ή την ανταλλαγή απόψεων εγγράφως, ώστε αξιοποιώντας και τη .μελέτη που εκπόνησε το Ι.Τ.Α. της ΚΕΔΚΕ, να καταρτίσουμε σύντομα ένα Πρόγραμμαθεσυικώνρυθμίσεωνκαι μέτρωνπολιτικής για την περίοδο 2007-2010, ώοτε με την εκλογή των νέων αιρετών οργάνων της Αυτοδιοίκησης (από τις αρχές του 2011) να λειτουργεί το Μητροπολιτικό Σύοτημα.
.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ
.
       Προτείνουμε την προώθηση φορολογικής
Αποκέντρωσης στο πλαίσιο ενός ενιαίου δημοσιονομικού συστήματος που θα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά το οικονομικό πρόβλημα της αυτοδιοίκηση ενισχύοντας ταυτόχρονα τον ουσιαστικό αναπτυξιακό ρόλο του θεσμού.
      Η φορολογική αποκέντρωση θα μας οδηγήσει στην Αυτοδιοίκηση της ευθύνης και, κατ' επέκταση, και στην κοινωνία της ευθύνης και θα δώσει πραγματική υπόσταση στην έννοια της διαφάνειας καθώς ο πολίτης θα γνωρίζει πώς επενδύονται και πώς αξιοποιούνται τα χρήματα του.
    Με την εφαρμογή της φορολογικής αποκέντρωσης θα πρέπει να αντιμετωπιστούν ολοκληρωμένα οι αλλαγές στο οικονομικό σύστημα των Ο.Τ.Α. με την τροποποίηση, ενίσχυση και πολυσυλλεκτικότητα των φορολογικών εσόδων που χρηματοδοτούν τους Κεντρικούς Αυτοτελείς
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ
.
     α. Το Δημόσιο πρέπει να καταβάλλει, από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, τη δαπάνη μισθοδοσίας όλων των συμβασιούχων που καλύπτουν υπηρεσίες μεταφερθείσες από το Δημόσιο στην Αυτοδιοίκηση και οι οποίοι κατετάγησαν, με το Π.Δ. 164, σε θέσεις αορίστου χρόνου στους ΟΤΑ ή σε νομικό τους πρόσωπα.
     β. Το Δημόσιο πρέπει επίσης να χρηματοδοτήσει όποιες δαπάνες κριθούν ότι είναι νόμιμες και πρέπει να καταβληθούν στους παραπάνω συμβασιούχους (αναδρομικά, δώρα, επιδόματα, νυχτερινή εργασία, υπερωρίες, κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών, κλπ).
   ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙΣΕΣ  ΚΑΙ  ΜΕΤΑΦΕΡΟΜΕΝΕΣ   ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
.
       Τα ποσά που αναγράφονται κάθε χρόνο στον κρατικό προϋπολογισμό και συνοδεύουν τις αρμοδιότητες που μεταφέρθηκαν στους ΟΤΑ με τους Νόμους 2880 και 3106 είναι πολύ μικρότερα από τα ποσά που αναφέρονται στις αντίστοιχες ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομίας, Το συνολικό έλλειμμα, για το χρονικό διάστημα 2003-2007, από την περιορισμένη απόδοση των πόρων για τη χρηματοδότηση των μεταφερθεισών αρμοδιοτήτων, ξεπερνάει πλέον το 1.140 εκ. €. Στο ποσό αυτό δεν εμπεριέχονται οι αναγκαίοι πόροι για τις απαιτούμενες συντηρήσεις και επισκευές των υποδομών που χρησιμοποιούντα κατά την εκτέλεση αυτών των αρμοδιοτήτων.
     .
        Μία   νέα   γενιά   ελλειμμάτων   δημιουργείται   στις   υπό              μεταφορά
αρμοδιότητες.   Σημαντικές   κοινωνικές   υπηρεσίες,   όπως   δομές           κοινωνικού
χαρακτήρα,   σχολικοί   φύλακες   ΑΜΕΑΚ,   αλλά   και   η   δημοτική             αστυνομία
παραμένουν χωρίς   κρατική   χρηματοδότηση   ή   στην   καλύτερη  περίπτωση
αντιμετωπίζονται
με προσωρινές λύσεις (βλ. πίνακες 1 και 2).
.
      Τέλος,   θεωρούμε   αναγκαίο να   υιοθετηθούν   οι   ακόλουθες   σημαντικές προτάσεις μας.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Δείτε όλες τις Ανακοινώσεις - Δελτία Τύπου Ε.Α.Κ.Π.