Ημερομηνία10-07-2009
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΜΑΝΧΑΤΑΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ

ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΒΛΑΧΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΤΟΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΜΑΝΧΑΤΑΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΜΗΔΕΝ

         ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΥΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ
 
            Κατά την παραμονή μου, για καθαρά τουριστικούς λόγους, στη Νέα Υόρκη, μια από τις βασικές μου προτεραιότητες ήταν και η επίσκεψη  σ ένα πυροσβεστικό σταθμό της πόλης με στόχο την παρακολούθηση της λειτουργίας του, της δομής του και των συνθηκών εργασίας των συναδέλφων. Αφορμή αποτέλεσε και η παρότρυνση του αρχηγού Π.Σ. στο 11ο συνέδριο της Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ. σε κλιμάκιο της Ε.Α.Κ.Π. έπειτα από τις καταγγελίες μας : ‘’κοιτάξτε πως δουλεύουν οι πυροσβέστες στο εξωτερικό’’.
            Επιδίωξή μου ήταν να εντοπίσω ένα σταθμό με νευραλγική θέση από άποψη τομέα ευθύνης, ιδιαίτερα μάχιμο και καταξιωμένο στην τοπική κοινωνία. Στο νοτιότερο κομμάτι του Manhattan στην περιοχή Word Trade Center επί της Liberty street βρίσκεται ο πυροσβεστικός σταθμός ENGINE CO.10. Είναι ο πλησιέστερος σταθμός από το Grand zero (σημείο μηδέν – δίδυμοι πύργοι) αφού βρίσκεται μόλις λίγα μέτρα νοτιότερα από τα τέως πολυώροφα κτήρια και νύν εργοτάξιο, και υπήρξε η πρώτη υπηρεσία που επενέβη στο θλιβερό συμβάν της 11ης Σεπτεμβρίου, με το γνωστό τραγικό απολογισμό.
            Κατά την άφιξή μου στο σταθμό συνάντησα τη βάρδια η οποία μόλις είχε επιστρέψει από συμβάν και ο συνάδελφος Gerard προθυμοποιήθηκε να μου κάνει μια μικρή περιήγηση στους χώρους της υπηρεσίας και να δώσει απαντήσεις στα διάφορα ερωτήματά μου.
            Εκείνο που μου έκανε αρχικά εντύπωση ήταν οι σχετικά μικρές εγκαταστάσεις της υπηρεσίας και συγκεκριμένα το γκαράζ το οποίο είχε μόνο δύο θέσεις οχημάτων. Η απάντηση στην εύλογη απορία μου ήρθε από την περιγραφή του συναδέλφου του δικτύου πυρασφάλειας της New York. Συγκεκριμένα  ολόκληρη η πόλη καλύπτεται από 250 περίπου πυροσβεστικά οχήματα τα οποία υπάγονται σε διάσπαρτες υπηρεσίες με μικρό αριθμό οχημάτων. Δηλαδή εφαρμόζεται το σύστημα της διασποράς δυνάμεων σε μικρές υπηρεσίες, λόγω των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών εξαιτίας της ιδιομορφίας της πόλης σε έκταση ρυμοτομία  και πληθυσμό.
            Σύμφωνα πάντα με το συνάδελφο η περιοχή της Word Trade Center η οποία εκτός του Grand zero συμπεριλαμβάνει τη Wall Street, το Hotel Hilton και άλλα τεράστια πολεοδομικά συγκροτήματα στρατηγικής σημασίας, καλύπτεται από 5 πυροσβεστικούς σταθμούς στους οποίους ο αριθμός των οχημάτων είναι από 1 μέχρι 5.
            Μέσα στους χώρους του αμαξοστασίου παρατήρησα, εκτός από την αρτιότητα του εξοπλισμού και των πυροσβεστικών οχημάτων που είναι σε όλους μας γνωστή από αναλύσεις υπηρεσιακών παραγόντων, ότι τα οχήματα δεν διαθέτουν δεξαμενή νερού. Ο λόγος είναι η ύπαρξη πυροσβεστικών κρουνών ανά μικρή απόσταση σε όλο το πολεοδομικό δίκτυο της πόλης, εξαιτίας της απαίτησης για πυροσβεστικούς κρουνούς σε κάθε οικοδομικό τετράγωνο και η οποία συνοδεύεται από την αυστηρή απαγόρευση του παρκαρίσματος αυτοκινήτων σε απόσταση τεσσάρων (6 πόδια πριν και 6  μετα…..δηλαδή 4 μέτρα) τουλάχιστον μέτρων από  αυτούς.
            Ανάλογη κατάσταση επικρατούσε και στον πυροσβεστικό σταθμό ENGINE 54 που βρίσκεται επί των 8th Av και 50th St. Εκεί ο αριθμός των οχημάτων ανερχόταν σε  5, τα 4 εκ των οποίων φορτηγά (Βραχιονοφόρα, Κλιμακοφόρα κ.λ.π.) και 1 επιβατηγό.
            Ο αριθμός των πυροσβεστών που στελέχωναν τα οχήματα σε περίπτωση συμβάντος (ή περιπολικού όπως είδα στην περιοχή της Little Italy) είναι 7 με 8 άτομα ανά όχημα.
            Η εμφάνιση και παράσταση των υπαλλήλων εντός και εκτός των κτηριακών εγκαταστάσεων δεν θύμιζε σε τίποτε υπηρεσία με αναχρονιστικό στρατιωτικό προφίλ (π.χ. Π.Σ. Ελλάδας) παρά μόνο εργαζόμενους που κάνουν τη δουλειά τους.  
            Το ωράριο των υπαλλήλων είναι 24ωρο με 3 ημέρες OFF όπως μου είπαν χαρακτηριστικά (24 – 72), χωρίς την αρμοδιότητα κατάσβεσης των δασικών πυρκαγιών καθώς αυτή υπάγεται στη δασική υπηρεσία. 
            Σε ότι αφορά τις μισθολογικές απολαβές των υπαλλήλων δεν επιχείρησα να ενημερωθώ διότι έχει υπάρξει εμπεριστατωμένη πληροφόρηση (περιοδικό Πυροσβεστική Επιθεώρηση)  για το ύψος των μηνιαίων μισθών των πυροσβεστών, την αγοραστική τους δύναμη, όπως και τις αποκλίσεις μισθών Αρχηγού – Πυροσβέστη.  
            Έχοντας λοιπόν ως μοναδικό συγκριτικό δεδομένο τη λειτουργία του πυροσβεστικού σώματος Ελλάδας, το συμπέρασμα από την περιήγησή μου στους πυροσβεστικούς σταθμούς του Manhattan της Νέας Υόρκης, είναι ότι αποτελούν τμήμα μιας σύγχρονα δομημένης υπηρεσίας που επιδεικνύει τον στοιχειώδη σεβασμό στους υπαλλήλους της, ως επαγγελματίες και ως εργαζόμενους, αλλά και στον εργοδότη της τον νεοϋορκέζο λαό .  
 
 
                                                                                                Βλάχος Δημήτρης  
 
To site του πυροσβεστικού σταθμού LADDER CO.10 ENGINE CO.10είναι www.fdnytenhouse.com   
.
κάντε κλικ εδώ :  translate.google.gr/translate 
.
.
  .
                        ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ 
.
      Η ΕΙΣΟΔΟΣ  ΤΟΥ  ΓΚΑΡΑΖ             ΣΤΙΓΜΕΣ ΧΑΛΑΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΥΡ/ΣΤΩΝ
.
.
ΠΛΑΚΕΤΑ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΩΝ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ
.
ΠΛΑΚΕΤΑ ΣΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗ
 
.
ΧΑΛΚΟΓΡΑΦΙΑ  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ  
.
                                         ΑΝΑΜΝΗΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 


Δείτε όλες τις Ανακοινώσεις Αγωνιστικών Παρατάξεων και Ενώσεων σε Αγωνιστική Κατέυθυνση